Fox News in a lawsuit over the Seth Rich story

The login box issue should be resolved. If you are still having issues you can still use the alternate link, but please inform us so we can investigate.
  • Posted In: Submit News


  • Participant
    #175720

    Lawsuit Alleges Fox News Fabricated Quotes in Seth Rich Story

    This time the lawsuit does not involve Bill O’Reilly or Roger Ailes. But this time the lawsuit is about why Sean Hannity and Rod Wheeler ran with the Seth Rich conspiracy.


    Participant
    #175756

    http://money.cnn.com/2017/08/02/media/fox-news-seth-rich-investigation/index.html

    Update

    It has been more than two months since Fox News retracted its story about the death of Democratic National Committee staffer Seth Rich, and the network still claims to be investigating what happened, leaving its employees perplexed and wondering why there has been no explanation and no action taken to put the issue to rest.

    “People are talking about it,” a Fox News employee told CNN. “Frankly, there’s confusion over it.”

    More than two months ago, on May 23, FoxNews.com deleted a story that suggested Rich had been in contact with Wikileaks before his death. The story rested on quotes from Rod Wheeler, a Fox News contributor and former homicide detective hired to investigate the unsolved murder on behalf of the Rich family. He was quoted in that article saying there was evidence showing Rich had been in contact with Wikileaks.

    The story was immediately seized on by President Trump’s media allies, who treated it as an explosive scoop and used it to cast doubt on the US intelligence community’s determination that Russia-backed hackers stole the internal DNC emails published by Wikileaks. For a little while, the story was everywhere in the pro-Trump media universe — including two of Fox News’ biggest shows, “Fox & Friends” and “Hannity.”

    Related: Story on DNC staffer’s murder dominated conservative media — hours later it fell apart

    But the article upon which all this coverage was based fell apart within hours of its publication, when Wheeler contradicted aspects of it in an interview with CNN. In a lawsuit filed Tuesday, Wheeler said the Fox News reporter who wrote the article, Malia Zimmerman, who did not respond to requests for comment, fabricated the quotes she attributed to him — a major violation of the most basic journalism principles, if true.

    A person with knowledge of the situation told CNN that employees have been left puzzled as to why no one has been held accountable for one of Fox News’ most high-profile mistakes.

    “No one knows,” the person said. “This is like a huge question mark internally. This is a giant mystery.”

    When the story was deleted in May, a statement was left in its place that said the network would “continue to investigate” the situation and “provide updates as warranted.” More than two months have gone by, but no updates have been made available. After Wheeler’s lawsuit was filed on Tuesday, Jay Wallace, Fox News’ president of news, said the network’s probe was still ongoing.

    Related: Lawsuit: Fox News concocted Seth Rich story with oversight from White House

    “The retraction of this story is still being investigated internally and we have no evidence that Rod Wheeler was misquoted by Zimmerman,” Wallace said in his Tuesday statement.

    It’s not clear why the investigation has taken so long. Presumably, Fox News has access to all the individuals involved. Wheeler is a Fox News contributor and Zimmerman a reporter. Asked about the current status of the internal probe, a Fox News spokesperson told CNN on Wednesday that the network had “retained outside counsel on the matter” and that “given that this is pending litigation, there will be no further comment.”

    But even as a major article she wrote has been the subject of an internal investigation, Zimmerman has continued to write stories for FoxNews.com. She published five stories in June, four in July, and one on Tuesday, the day the lawsuit accusing her of fabricating quotes was filed. Moreover, the site has apparently not shied away from promoting her work. Her July 18 story on Hillary Clinton’s policy toward Russia, for instance, received top billing on the Fox News homepage.

    According to half a dozen people spread throughout Fox News who spoke with CNN, all this has left employees at the network wondering what is going on with the investigation — and why there has not been an announcement either of disciplinary action or a finding that there was no wrongdoing.

    “People need to start getting canned over the [Seth Rich] thing,” an employee told CNN. “What a mess.”

    “They don’t want to acknowledge that they f**ked up,” a senior Fox News employee said, explaining that either a top editor didn’t see the story before publication, as would be typical procedure, or a top editor saw the article and approved it. “Both situations are really bad.”

    The sources who spoke with CNN said they felt that the significant misstep on the Rich story continues to haunt the network, and to put a cloud over their own work. And the lawsuit filed Tuesday, full of its stunning allegations, has breathed new life into the controversy.

    “If it’s true, it’s really messed up,” one on-air personality told CNN of the allegations in the lawsuit.


    Participant
    #175810

    http://www.tvnewscheck.com/mobile/index/article/id/106224. Now Sean Hannity is now the target of a boycott in relation to the Seth Rich conspiracy.


    Participant
    #175866

     

    Update

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)

You must be logged in to reply to this topic.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

css.php